Modern city Singapore - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Lychelle Bennekom - WaarBenJij.nu Modern city Singapore - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Lychelle Bennekom - WaarBenJij.nu

Modern city Singapore

Door: Lychelle

Blijf op de hoogte en volg Lychelle

04 Februari 2013 | Singapore, Singapore

Inmiddels zit ik alweer een paar dagen in Singapore. Donderdag werd ik opgehaald van het vliegveld door Marieke. Ik hoef zelf nog niks te regelen, heerlijk. Ik kan hier lekker 2 weekjes acclimatiseren bij familie. Prive kamer, prive badkamer, elke avond heerlijk apart eten. Het idee dat niks moet en alles mag als je wakker wordt is heeeeeel chill. Elke ochtend lekker uitslapen, een beetje hardlopen (wat nogal een uitdaging is met 33 graden) en vervolgens kijken wat je die dag eens gaat doen. Ik heb het goed voor elkaar hier.

Alles is ontzettend goed geregeld in Sngapore, de metro brengt je overal en kost net als de rest van het openbaar vervoer niks. Verder zijn de prijzen vergelijkbaar met Nederland. Een klein tegenvallertje is alcohol wat niet te betalen is. Een wijntje of biertje is al gauw 15 dollar (omgerekend 9 euro).

Dag 1 (vrijdag) heeft Marieke me de tempels en de markt van Chinatown laten zien waar mensen uren in de rij staan in de hitte om een stukje vlees te kopen die ze aan familie kunnen geven met Chinese Newyear. Het meest shockend was de markt waar men levende enorme kikkers verkoch en waar slangen en huge vissen voor je neus dood geslagen werden met een stuk hout.

Vervolgens heb ik een aantal shoppingmalls gezien met niet 1,2, of 3 louis vuitton winkels maar ongeveer 10. De PC in Adam is er niks bij. Wat velen waarschijnlijk niet verwacht hadden was dat ik (op deze dag) daar niks gekocht had;).

In de avond ben ik met Eddy en zijn collegas uiteten geweest in een Chinees restaurant. Tot mijn grote schrik lagen er alleen stokjes waarmee je moest eten. Ik heb het even geprobeerd maar ik kon het wel proberen tot ik een ons zou wegen maar dat zou zonde zijn van het eten dus heb ik toch maar om mes en vork gevraagd.

Dag 2 (zaterdag) ben ik naar Marina Bay geweest. Heb de skyline van Singapore gezien. Daar kwam de panorama functie van de nieuwe camera die ik gekregen had goed van pas! Het tofste was het marina bay hotel. 3 enorme gebouwen met een boot erop waar je bovenop kan zwemmen etc. Alles is hier net even iets groter dan in andere landen. De Singapore Flyer is de grootste van de wereld (2 m hoger dan London Eye, 165 m). Verder lekker als een toerist met camera in mn hand rondgelopen en alle toeristische hotspots bekeken: het fullerton hotel, raffles hotel, parlement gebouw, het circuit van Sinapore..

Dag 3 (zondag) regen, regen en nog eens regen. Als het goed is, is het regenseizoen na Chinese Newyear afgelopen.

Dag 4 (maandag) Vandaag naar Sentosa Island geweest. Het eiland lijkt 1 groot pretpark. Er gaat een kabelbaan over het water die je naar Sentosa brengt. Op het eiland zelf heb je nog skiliftjes die je naar wagentjes brengen waarmee je een berg af kan racen, erg leuk. Je hebt er (uiteraard het grootste van de wereld) een aquarium, universal studios, je kan er vliegen, mooie stranden en ontelbare strandtenten waar we natuurlijk niet voorbij konden gaan zonder een Singapore Sling te drinken.

Last but not least. Marije, Annemiek, Judith en Leonie, foto nummer 2 in Singapore is vastgelegd bij de MerLion, een standbeeld met een hoofd van een leeuw en de romp van een vis. Dit is het symbool van Singapore dus wel toepasselijk voor de foto.

Ciaooo

  • 04 Februari 2013 - 17:35

    Charissa:

    Lieverd!! Wat gaaf om nu al een verhaal van jou te lezen.. Je hebt het natuurlijk heel erg naar je zin, wat ik niet anders had verwacht.. Geniet er van! Ik zal je binnenkort een e-mail sturen, heb leuk (prive)nieuws voor je :-)

    Dikke kus
    Charis

  • 04 Februari 2013 - 19:42

    Denise Eilert:

    Had je al gesproken dus ik wist je planning van deze week, maar super leuk om te lezen hoe je het hebt gehad! Geniet ervan meid en schroom vooral niet met verhalen te posten.. Vind ik leeeeeeeeeeuk!

    Dikke kus

  • 05 Februari 2013 - 10:06

    Lychelle:

    Leuk om jullie reacties te lezen! Haha ik zal proberen regelmatig een verslag te posten als daar iedere X tijd en nog zin in heb haha. Stuur me gelijk die mail dan maar Charis want ik ben heeeeel benieuwd!! Xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Singapore, Singapore

Lychelle

Actief sinds 28 Jan. 2013
Verslag gelezen: 1265
Totaal aantal bezoekers 10021

Voorgaande reizen:

30 Januari 2013 - 31 Mei 2013

Zuidoost-Azië

Landen bezocht: