Impressive but beautiful Cambodia - Reisverslag uit Preah Seihanouk, Cambodja van Lychelle Bennekom - WaarBenJij.nu Impressive but beautiful Cambodia - Reisverslag uit Preah Seihanouk, Cambodja van Lychelle Bennekom - WaarBenJij.nu

Impressive but beautiful Cambodia

Door: Lychelle

Blijf op de hoogte en volg Lychelle

09 April 2013 | Cambodja, Preah Seihanouk

Tijd voor een nieuw verslag. Op het moment ben ik onderweg in de meest luxe bus ooit van de grote stad Saigon naar het relaxte strandoord Nha Trang. Slaapstoelen/bedden waar je U tegen zegt. Voor het eerst heb ik een soort van planning aangezien ik een open bus ticket heb gekocht voor de plaatsen Saigon - Nha Trang - Hoi An - Hue - Hanoi. Vervolgens een tour naar Ha long Bay en daarna terug naar Hanoi om het vliegtuig te pakken 23 april naar het zonovergoten Bali om daar mijn laatste maandje te gaan luieren en uiteraard 2 weken vakantie te vieren met mevrouw Drevel en Kruijer. Zelfs mijn hostel in Nha Trang is geboekt in advance. Goed bezigggg al zeg ik het zelf.

Afgelopen 2 weken in Cambodja doorgebracht nadat ik 2 dagen in Bangkok heb gezeten wat nouuuu niet het leukste van de trip was. Moeilijk om contacten te leggen daar als je alleen reist. Vanuit Bangkok naar Siem Reap afgereisd om het grootste tempelcomplex te bekijken van de wereld, Angkor Wat. Lekker op de fiets met Chris een dagje gespendeerd hier. 45 km gefietst in 38 graden is een hele opgave kan ik je vertellen. Indrukwekkend om deze tempels te zien. Wat me gelijk opviel in Cambodja was dat de mensen erg arm maar super vriendelijk zijn.

Vervolgens naar Phnom Penh gegaan.. De eerste dag een walking tour door de stad gedaan. Vervolgens met JanWalter naar S-21 prison gegaan en de killingfields bezocht. Niet verwacht dat dit zo veel indruk op me zou hebben. Weinig van gehoord in Nederland dus was allemaal een beetje nieuw voor mij. Het meest bijzondere was de survivor van de S-21 prison. Een oude en ontzettend lieve man die wonder boven wonder de oorlog overleefd heeft omdat hij in opdracht van Khmer Rouge propaganda tekeningen moest maken. Hij heeft een boek erover geschreven die ik inmiddels gelezen heb met een brok in mijn keel. Deze man zal ik niet snel vergeten. Veel respect voor hem dat hij elke dag in de S-21 prison aanwezig is om zijn boek te verkopen ondanks wat hij daar heeft mee gemaakt en zijn vrouw en kinderen verloren heeft tijdens het regime van de Khmer Rouge onder leiding van Pol Pot die ook wel Hitler de tweede wordt genoemd.

Na 3 dagen, veel te veel cocktails en een indrukwekkende tour naar de killing fields en S-21 prison was het tijd om de drukke stad in te ruilen voor Sihanoukville. Geen mooie stranden hier zoals werd gezegd dus al snel de boot gepakt naar het mooiste eilandje wat ik gezien heb tot nu toe, Koh Rong. Samen met een aantal mensen die ik eerder op mijn trip ontmoet had. Lekker gerelaxed en weinig gedaan wat wel even lekker was voor een paar dagen. De eerste dag een birthday party van de eigenaar van bungalows daar, waar alle drank gratis was!! Ja mij als Nederlander hoor je dan uiteraard niet klagen. Ken ons niet gek genoeg! De meesten onder ons kunnen vast en zeker invullen hoe deze avond geëindigd is. Daarna een hiking tour over een berg in de vochtige en hete jungle naar de andere kant van het eiland gemaakt wat op z'n zachtst gezegd nogal een karwei was. Dit was het zeker waard. Als vrouwen uit de Zalando reclame daar aangekomen zijn we op een 8 km lang strand gaan liggen waar geen mens te bekennen was. Met geen pen te beschrijven hoe ontzettend mooi dat was. De hele dag een 8 km strand met zand zo wit als sneeuw voor ins alleen en met water zo helder als het zwembad. 1 minpuntje waren de vele zandvlooien op het strand wat nu na 2 week nog steeds jeukt als een gek. S avonds met een boot opgehaald waar we tussen lichtgevend plankton hebben gevaren wat ook weer een primeur was voor mij op deze reis. Als je je hand in het water stak verschenen er tientallen lichtpuntjes omheen.

Vervolgens met Chris en Tanja naar Kratie gegaan, busreis zonder airconditioning duurde 10 uur ipv 4 uur dus dat was niet zo'n succes. Maar dat was het meer dan waard. Hebben in Kratie op de Mekong rivier gevaren om Irrawaddy te spotten. Er waren in dat gebied 9 dolfijnen te vinden die we allemaal gezien hebben. Hele gave ervaring!!

Inmiddels al over de helft. Time flies when you're having fun.

Vietnam wordt vervolgd..


  • 10 April 2013 - 15:53

    Hans Baars:

    HoiKanjerinderdaad al weer over de helft, en zoals ik nu lees ben je echt an het bacpacken met een mixure van luieren, veel cultuur, af en toe eenzaam en heel mooie plekken en genoeg drank.
    ik zou zeggen geniet van vietnam en nog veel plezier op bali
    Dikke kus, Gr Hans

  • 10 April 2013 - 17:06

    Marga Pot:

    Hai lieverd leuk verslag heb je gemaakt ook al had ik via skype er al veel over gehoord. .Ik zou zeggen blijf genieten voor de volle 100 % . Have fun vanavond op de feest boot, en niet dronken in het water vallen hè . kus .Mama

  • 10 April 2013 - 17:54

    Eilert:

    Leuk om weer een verhaaltje te lezen! Zo te lezen erg naar je zin gelukkig! Enjoy babe, vergeet vooral niet om een lekkere kerel voor me mee naar Nederland te nemen als je er 1 tegenkomt! Tot snel! X

  • 10 April 2013 - 20:10

    Lychelle:

    Jaaa de perfecte combinatie voor een backpackers Hans. Lekker genieten hier! Denise, wil je een lekker indo, Vietnamees, Thai, Cambodjaan of een lekker surfdude uit bali. Zeg het maar ik heb ze in alle kleuren, soorten en maten voor je! Was leuk je even gesproken te hebben mam! Xx

  • 12 April 2013 - 08:43

    Charis:

    Haai lieverd! Wat ontzettend leuk om weer zo'n mooi verhaal van je te lezen!! Wat heb jij al veel gemaakt zeg, vet gaaf! Heel veel plezier nog, geniet er van! En een dikke kus x

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Cambodja, Preah Seihanouk

Lychelle

Actief sinds 28 Jan. 2013
Verslag gelezen: 280
Totaal aantal bezoekers 10017

Voorgaande reizen:

30 Januari 2013 - 31 Mei 2013

Zuidoost-Azië

Landen bezocht: