Islands, Islands, Islands - Reisverslag uit Phuket, Thailand van Lychelle Bennekom - WaarBenJij.nu Islands, Islands, Islands - Reisverslag uit Phuket, Thailand van Lychelle Bennekom - WaarBenJij.nu

Islands, Islands, Islands

Door: Lychelle

Blijf op de hoogte en volg Lychelle

19 Maart 2013 | Thailand, Phuket

Inmiddels alweer een tijdje geleden dat ik een verslag geschreven heb. Weinig tijd, erg veel leuke dingen te doen dus het kwam er niet echt van. Maar niet getreurd, ik heb momenteel ALLE tijd om jullie op de hoogte te brengen van de afgelopen weken aangezien ik een 20 urige reis voor de boeg heb naar Bangkok.

Laatste weken meer geleefd als een luxe vakantie backpacker dan een budget backpacker die normaal gesproken niet lui is en zoveel mogelijk wil zien. Het enige wat ik heb gezien afgelopen weken waren stranden, eilanden, zee en palmbomen. Mij hoor je niet klagen;)

Eerste eiland waar ik jullie al over verteld had was Lamgkawi. Vanaf hier ging het mis.. Ene feestje naar het andere feestje. Dat al het drank ook nog een duty free, jaaa DUTY FREE is daar was natuurlijk niet bevorderlijk voor de goede nachtrust maar ik hou d'r van. De laatste dag een scootertocht gemaakt met een aantal andere backpackers over het eiland. Prachtige stranden gezien en een mooi uitzicht over de andere eilandjes.

De volgende dag vertrokken richting de Perhentian Islands met Mo, mooie verhalen over gehoord maar viel achteraf een klein beetje tegen. Hoogseizoen was nog niet begonnen en alles was gesloten om 11 uur savonds. Kortom, het was even over met de pret. Geen alcohol, geen feestjes maar rust.. Niks voor mij. Gelukkig al snel een oplossing gevonden om de tijd te doden. Dag 2 ben ik begonnen met duiklessen op advies van andere duikers. Een beetje overrompeld door het leerboek wat ik toegeschoven kreeg en de video's die we moesten kijken. Back to school! De dag erna de eerste twee duiken gehad om de skills onder de knie te krijgen. De volgende 2 dagen 4 duiken gedaan in open water. Ontzettend mooie ervaring om het leven onder water te zien. Prachtige vissen, kleine haaien, koraal, zeekomkommers etc.. De laatste dag examen, wat erg mee viel. Duikbrevet is binnen!!

Vanaf de perhentian Islands naar Kuala Lumpur terug gegaan om vervolgens naar het toeristische Phuket te vliegen waar Daniël zou komen. Eerste indruk: Sex, pingpongshows, macho's, feesten en veel, heel veel Zweden. Eerste avond al lekker cultuur kunnen snuiven bij 1 van de vele pingpongshows. Ik zal hierover maar niet in details treden. De hele avond in shock over wat ik gezien had. Vogels, kikkers, messen, schildpadden.. Voor meer gedetailleerde informatie kan je contact opnemen. Veel gefeest en weinig strand gezien. Na een week kwam Daan. Ik had mezelf beloofd nooit meer naar een pingpongshow toe te gaan maar uiteraard kon Hoving het niet laten om me mee te slepen naar nog een pingpongshow.. Top! Tijd om Phuket te verlaten en naar het mooie Koh Phi Phi te gaan. 'S ochtends vroeg een boottocht gedaan tot 's avonds laat. Zijn langs eilanden gegaan, hebben gesnorkeld en zijn gaan kayakken. Meest heldere water en het meest witte strand wat ik ooit gezien heb. In de avond nog een strandfeestje mee gepakt en geparticipeerd in een fireshow. Touwtje springen in vuur, de limbo onder een brandende stok door.. Heelhuids heb ik deze ervaring overleefd.

De volgende ochtend er vroeg uit om richting Koh Samui te gaan met Daan. Een scooter gehuurd en het hele eiland rond gereden. Na een paar uur zoeken hadden we dan eindelijk de waterval gevonden. Voor we de waterval gingen bekijken hebben we eerst een trip op een olifant gemaakt. Vol verwachting klopte mijn hart.. Totdat bleek dat deze olifant gedurende onze trip in versnelling 1 bleef hangen en vaker de rem intrapte dan dat hij het gaspedaal gebruikte.. Leuke bijkomstigheid was overigens dat er grote, grote spinnen boven, onder, links, rechts, schuin en achter mij hingen. Hoe dan ook, deze ervaring kan ik weer afvinken op mijn checklist. Het was niet zo slecht als het nu lijkt trouwens haha. Verder lekker gechilled op het strand en een beetje op stap geweest.

Daniël pakt nu het vliegtuig terug naar ons koude kikkerlandje en ik ben onderweg naar Bangkok waar ik 20 uur later aan zal komen en waar het echte backpacken weer zal beginnen. Ik zal mezelf een schop onder m'n kont moeten geven om ook daadwerkelijk culturele dingen te gaan bekijken wat even wennen zal zijn na de afgelopen 3 luie weken..

คุณพูด

  • 19 Maart 2013 - 13:04

    Marije:

    Hahaha leuk verhaal lych!! Misje xxxxx

  • 19 Maart 2013 - 13:29

    Denise Eilert:

    Lych! Leuk eindelijk weer een verhaaltje! Stikjaloers ben ik na al die mooie foto's en verhalen! Tot snel! Liefs Den

  • 19 Maart 2013 - 13:37

    Hans Baars:

    Hoi Lychelle mooi verhaal, en wat maakt het uit allemaal je geniet en dat is het belangrijkste, maar goed dat je nu ook wat cultuur gaat bekijken en andere dan in Puket

    gr en dikke kus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Phuket

Lychelle

Actief sinds 28 Jan. 2013
Verslag gelezen: 379
Totaal aantal bezoekers 10014

Voorgaande reizen:

30 Januari 2013 - 31 Mei 2013

Zuidoost-Azië

Landen bezocht: