Malaysia - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Lychelle Bennekom - WaarBenJij.nu Malaysia - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Lychelle Bennekom - WaarBenJij.nu

Malaysia

Door: Lychelle

Blijf op de hoogte en volg Lychelle

28 Februari 2013 | Maleisië, Kuala Lumpur

Op vakantie met Familie pot.. 14 februari aangekomen in ons resort op Sibu island met Matthijs, Marije, Eddy en Marieke. Ingepakt in een vuilniszak zijn we met een bootje naar Sibu gebracht aan de andere kant van het eiland waardoor we door de bush bush naar de andere kant moesten lopen. De volgende dag heerlijk weer gehad met alle gevolgen van dien, verbrand als een gek. Elke ochtend, middag en avond een lekker buffet en s avonds lekker aan de wijn. Niet heel vervelend om hier een lang weekend te zitten.

Maandag begon de reis voor mij echt. Alleen naar Malacca met de bus, ongeveer 4 uur rijden. Na een uur zoeken eindelijk de bus gevonden die me naar mijn hostel bracht dankzij de vriendelijke bevolking. Uiteraard was er wat mis gegaan met de boeking. Had voor een dag later geboekt maar dat bleek geen probleem te zijn. Hostel zag er prima uit alleen moet even wennen aan het idee dat het niet allemaal zo schoon is.. S avonds de stad even in geweest op zoek naar voedsel. Erg lekker zag alles er niet uit moet ik zeggen, maar no worries Mc Donalds genoeg hier.

De volgende dag ben ik het dorpje gaan bekijken wat je na 2 uur al wel gezien had. Erg klein maar een schattig dorpje om te zien. Leuk om alle Nederlandse invloeden te zien hier van vroeger. Christ Church, St. Paul's church, Stadhuys en Porta de Santiago. Nogal saai en wennen om alles alleen te bekijken omdat je niks met iemand kan delen, untill my Minutes of Fame in Melaka! Op een gegeven moment kwamen er allemaal Aziaten op mij afgerend omdat ze op de foto wouden. Zo aardig als ik ben vond ik dat uiteraard geen probleem. Tot de toeristische hotspot St. Paul's Church niet meer interessant was maar ik de toeristisch 'hotspot' was geworden. Na 50 foto's (niet overdreven) ben ik weggelopen. 10 minuten liepen ze me nog achterna, toen gaven ze t op. Waarschijnlijk nog nooit een blond meisje gezien...
Smiddags in de hostel 2 leuke backpackers ontmoet waarmee we River Melaka cruise deden (cruise voor 60+), niet zo'n succes. Voor 10 minuten leuk maar niet voor een uur. Uiteraard konden we de locale delicatessen als crêpestaart en chicken Rice balls niet missen voor ik naar Kuala Lumpur zou vertrekken.

Woensdag heb ik de bus gepakt naar Kuala Lumpur waar er een (SCHOON) waterbedje, een eigen kamer en eigen badkamer op mij stonden te wachten. Ik logeer hier bij een vriend van mijn oom en tante in the city centre of KL! Ongeveer 2 uur rijden vanaf Melaka. Verschillen met Nederland: Onderweg zie je geen platgereden egels of vogels langs de weg maar zijn het vooral dode apen en zwerf- honden, -katten. Geen eindeloze vlakke weilanden maar alleen maar bergen met palmolieplantages. De enige overeenkomst zijn de welbekende zwart/witte koeien in NL die ook hier langs de weg te vinden zijn.

KL was een erg leuke, mooie grote stad, had een prachtig uitzicht vanaf het appartement op de petronas twin towers. De eerste dag veel backpackers ontmoet in een bar met wie ik zaterdag naar de cameron highlands ben gegaan. Birdpark in KL was erg leuk net als de Batu caves. Een grot waarin hindoe tempels te zien zijn en dezelfde brutale apen als in MacRitchie in Sinagpore.

Inmiddels ben ik lekker aan het genieten van stranden hier met Mo, Walter en David. Feels like summerholiday.

Voor de mensen die zich afvragen wat ik verder allemaal ga doen of wat mijn plan is kunnen lang piekeren want een plan is er nog steeds niet. Komt die er? Nee, ik bekijk per dag wat ik eens zal doen. Of ja normaal is? Ja, ik ben nog steeds net zo chaotisch als altijd en net alles iedereen hier en ik vind het heerlijk ;)

  • 28 Februari 2013 - 17:05

    Emmie:

    Lych!! Super leuk en ook heel herkenbaar! Vooral je minutes of fame, dat hadden wij ook een keer ;-). Zal je in Vietnam ook nog wel meemaken haha. Geniet er van en vooral van dag tot dag leven, dat zul je nog gaan missen als je weer in NL bent! Kus!

  • 28 Februari 2013 - 18:58

    Hans Baars:

    hoi kanjer klinkt allemaal goed en je hebt gelijk geniet en je ziet wel waar je komt of heen gaat, je moet wel zorgen dat je de dingen ziet die je wil zien anders heb je er later spijt van dat je het niet gedaan hebt
    nou veel plezier, dikke kus Hans en Donna

  • 28 Februari 2013 - 19:30

    Leonie:

    Hee lieverd,

    Wat weer een heerlijk verhaal haha. Dacht dat we via whatsapp wel veel contact hadden over wat je allemaal beleeft daar, maar dit verhaal bewijst maar weer dat je zoveel meemaakt om allemaal te kunnen vertellen. Ontzettend hilarisch die 'minutes of fame' van je. Echt typisch iets voor jou haha. En dat je een uur hebt moeten zoeken verbaast me enigszins ook niets.

    Blijf lekker geniet daar schat!

    Dikke kus en knuffel!!

  • 28 Februari 2013 - 23:30

    Marije:

    Hahaha zoooooo leuk lych! mis je! xxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Maleisië, Kuala Lumpur

Lychelle

Actief sinds 28 Jan. 2013
Verslag gelezen: 428
Totaal aantal bezoekers 10010

Voorgaande reizen:

30 Januari 2013 - 31 Mei 2013

Zuidoost-Azië

Landen bezocht: